DRETS A LES AULES
Aquest curs continuem amb les sessions del CAI a 6è de primària de totes les escoles públiques de Calvià 🏫, ja teníem ganes!
Durant el mes d’octubre 🗓️ vam fer una primera sessió on es va explicar què és el CAI, què
suposa que Calvià sigui una Ciutat Amiga de la Infància i la importància de la
participació de tots els nins i totes les nines al programa per aconseguir
diferents millores per al municipi 📝.
En aquesta primera
sessió, també, es va fer la selecció de consellers 👦🏻 i conselleres👧🏽,
que seran les persones que representaran a les seves classes i a més tenen un
encàrrec especial... donar difusió 📢 del programa CAI i desenvolupar les diferents propostes 🗒️ que vagin sorgint durant tot
el curs per poder entregar al batle de Calvià.
Després de descobrir què és el CAI, quines persones seran els i les representants de cada aula i llegir la Convenció 📕 de Drets de la Infància, els hi vam explicar que durant tot el curs els educadors i educadores anirem a les aules 🏫 per treballar alguns dels Drets que ells i elles tenen. No podem treballar-los tots perquè són moltíssims però això no significa que hi hagi Drets més importants que altres, són tots fonamental en la vida dels nins i les nines!
El mes de gener 🗓️ vam començar treballant els Drets d’educació, joc i cultura. En
aquest taller vam descobrir la importància de l’educació 📚, i també que a molts de països els nins i nines encara que tenen Dret
no tenen les mateixes oportunitats que nosaltres ja que les condicions per
accedir a l’escola son molt dificultoses. Ens vam adonar de la sort que tenim
de poder anar tots els dies còmodament a l’escola!.🤗
El Dret que més els
va impactar va ser el de jugar i també el Dret al descans, perquè els nins i
les nines no sabien que formaven part de la Convenció del Drets dels Infants 📙. En aquest taller es va poder
xerrar de quins jocs els agraden més, quantes hores ⌛ necessiten per descansar i recuperar l’energia... entre altres moltes coses.
I per últim, es va
treballar el Dret a la cultura, es va aprendre quins aspectes tenen a veure amb
la cultura, com l’idioma, la religió, la vestimenta, els menjars típics... . Vam
descobrir que a una mateixa classe conviuen moltes cultures i va ser un primer pas per seguir descobrint
costums de molts de països diferents.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies per deixar el teu comentari!